lördag 12 juli 2008

En semestervecka till ända...

Jaha, då var snart min första semestervecka över och nu väntar tre härliga veckor med jobb, efter det får jag sedan njuta i två hela veckor. Känns lite skönt att stycka upp semestern, sommaren blir lite längre då tycker jag....Nästa vecka är det dags för micke att besöka sahlgrenska igen, denna gång är det den 4:e och SISTA!! Börjar äntligen se slutet på detta elände, bara en operation kvar och sedan skall skiten vara borta och vi kan äntligen börjar njuta av livet som man och fru. Lite tråkigt dock att han nästa vecka inte kommer att ligga på samma avdelning som tidigare. Det renoveras en hel del på sahlgrenska nu och nästa vecka är det tydligen avdelning 70 tur och alla inlagda flyttas till avd 53 som är en aning mindre.... De kommer att ligga 4-5 på varje rum, trångt är ordet som passar in här! På den gamla avdelningen ligger de max två per rum, lite skillnad va?!..
Mina besök kommer nog inte att bli lika långvariga som tidigare. Tur bara att detta är mickes 4:e behandling och att han har lite rutin. Hoppas bara att han inte kommer att bli så dålig denna gång. Förhoppningsvis klarar han sig nog bättre, eftersom hans blodvärden just nu är bättre än bra!! Jaja, det är bara att bita ihop, inte lång kvar nu....
Just nu skiner solen på västkusten, bara för en minut sedan vräkte regnet ner och jag tänkte "skönt , då kan jag passa på att städa lite"..men nu när solens strålar åter knackar på rutan känner denna jag inte för att städa. En liten promenad med mollygumman kanske....I början på veckan hade vi smålänningar på besök, mor och far var här ett par dagar. Kort med oerhört trevlig blev deras vistelse här. Vi hann med en hel del faktiskt, kräftskiva, ett besök till Liseberg, en shoppingtur på stan och lunch på Jensens Böffhus. Det är alltid lika trevlig att ha er här, men nästa gång får ni försöka stanna lite längre! Lav U!!















Visst ser ser det gott ut!! Härliga kräftor och räkor, mumms!!






Såhär glad blir man av skaldjur!!



















Söta mor och far på Liseberg och så bildbevis på att mamma faktiskt åkte med upp i tornet!! :-)






En glass på Lejonet & Björnen slank också ner, något ni absolut inte får missa och ni har vägarna förbi. Fantastiskt god glass!!
Vi avslutade på Jensen Böffhus med utsökt goda ribs och för mammas del blev det vaddå tror ni??
Ja, rätt gissat, Kyckling!! Ha det gött så hörs vi snart inget!! Kisses and out!!

3 kommentarer:

Tinna sa...

Så underbart att höra om helgen med din mamma och pappa. Och snacka om program!!! Ja Västkusten har en hel del att erbjuda för både öga och gom! En sådan helg stärker. Och visst kommer din älskade Micke att klara sista kuren bättre än förra. Och som sagt, sedan är det ju inte mycket kvar. Att se en leende Linda och en leende Micke värmer mitt hjärta!!! Stor, stor kram från Tinna

Perssons pack! sa...

Javisst kyckling ä jättegott...jag lovar, nästa gång blir det en längre vistelse hos er (ingen brandjour)Vi höres...massvis kramar å lav u to...mams

Elin sa...

Haha. men det ser ut som mamms försöker trycka sig bakåt allt vad det bara går, inte luta sig för långt fram, då får man ont i knäääna! ska ut och springa en sväng sen ringer jag direkt till dig my love. pöss pöss. miss u/lill sis.