lördag 5 juli 2008

Bättre tider...





Ja, då sitter man på vår gigantiska altan i solen och njuter av livets sköna dagar och början på en veckas semester!!! Veckan har sen micke kom hem i lördags varit riktigt kämpig, den värsta vi varit med om så långt faktiskt. Men i torsdags var det som att vända på en hand, så mycket bättre blev han. Det är konstigt det där, att det bara kan vända så där. Men ni ska tro att det är skönt att titta i min älsklings ögon och se hur de lyser av liv. Till skillnad mot innan, då de i princip var helt döda. Nu leker livet ett tag till iallafall! :-) Imorgon kommer älskade mor och far och stannar ett par dagar, önskar att de kunda vara här lite längre. Men vi får vara glada för de dagar vi får ihop! Förhoppningsvis hinner vi med Liseberg en sväng, förutsatt att vädrets makter är med oss. Ser ju tyvärr ganska dystert ut på prognoserna. Men men, vi får göra det bästa av situationen helt enkelt. Vi börjar deras vistelse med en lite kräftskiva i alla enkelhet!!



Vill ta tillfället i akt och framföra mitt hjärtliga tack till alla där ute för era styrketankar i dessa lite jobbiga tider! Tack systeryster och Nicke för att ni finns, vi hade så roligt på Öland och det är tråkigt att vi måste bo så långt ifrån varandra. Tack mor och far för att ni är ni, Micke pratar ofta om vilka underbara svärföräldrar han har :-) Tack älskade grannar, vi är så otroligt tacksamma för att vi fick just er till grannar som ställer upp i vårt och torrt och tar han om min älskade man och molly när jag inte kan, Tack! Tack Marcus och Caroline för era tankar och samtal, även om ni själva går igenom tuffa tider så finns ni där. Lika många styrketankar som ni sänder oss skickar vi tillbaka och lite till!! Ni är så många därute som visar ert stöd och tankar, men jag kan inte nämna er alla i namn, men ni skall veta att vi är er evigt tacksamma!! Sist men absolut inte minst sänder jag ett stort tack till älskade Tinna, större och varmare hjärta än ditt är nog svårt att hitta på denna jord. Vet att jag kommenterar din blogg allt för sällan, men du skall veta att vi känner dina styrkerkramar och det är så skönt att du finns till!!


Nu skall jag snart ta mig en svängom med damsugaren så att huset ser respektabelt ut när mor och far svänger upp med saaben imorgon förmiddag! Önksar er alla bloggläsare där ute en riktigt trevlig helg, vi hörs vidare!! Kram kram....

2 kommentarer:

Tinna sa...

Älskade Linda, TACK för dom orden, nu sitter jag här med åtar i ögonen. För att jag blir så himla rörd. Det är så här förstår du, vad man ger får man tillbaks och det man sår får man skörda. Vänskap och kärlek, som jag tidigare skrivit till dig, är inget man får, det är något man förtjänar!!!
Att det sedan är så underbart att läsa din blogg har jag också skrivit. Din skrivarådra är kanske något du skall odla lite mer.
Är så glad att höra att Mikael nu vänt tillbaka igen. Om jag inte minns fel när min väninna gick igenom samma sak så är det några av dessa kurer som är värre än andra. Förhoppningsvis blir det inte lika tufft nästa gång. Att mamma och pappa kommer till er nu förstår jag betyder så oerhört mycket. Låt er skämmas bort! Hoppas sedan att Håkan och jag kan få se er här en dag. Ge alla kramar i natura istället för via bloggen. Som sagt, tills dess kommer hjärtekramen här!!!!

Linda sa...

så otroligt skönt att bror min mår bättre det värmer att veta!
nu så har vi haft lägenheten full med folk
Jocke fyller ju 29 i dag...
nästa år får vi försöka se till så ni kan vara med ni me....
och då hoppas vi att vi bor bättre med!
hoppas att ni får en underbar tid med dina föräldrar nu när de är och hälsar på...
hur tror ni att det ser ut v 33???
tänkte om man skulle försöka att ta sig iväg till er då istället? vi kan ju kanske kolla lite på det!

många kramar svägerskan med familj