måndag 25 augusti 2008

Thorleifs 080823


Jaha, Persson-släktet har gjort det igen...ställt till med en hejdundrande för- och efterfest. Festen däremellan stod delvis Thorleifs för och det gjorde det riktigt bra. Sjuhelsike vilken lördag och helg det blev... Innan vi styrde volvon mot älskade småland kändes det lite så där. Kära vänner som hoppade av i sista sekund och min darling syster som i sista stund bestämde sig för att ta flyget neråt varmare breddgrader, så vi frågade oss "va blir det nu för fest då??" Tillslut bestämde vi oss för att köra på och festa te att lite uppe i parken 13, jag, micke, nicke, jimmy, jennie och jacob och vilken himlans tur att vi gjorde detta....

Lördagen började Micke och Nicke med jaktmässa i Vimmerby, själv tog jag det lugnt hemma med mor och Molly. Kvällen inleddes sedan med räklåda och vin. Pappa hade klassträff så han och mor anslöt till festen lite senare. Vi andra underhöll oss med lite Rummy tills dess att resten av party-gänget anslöt.... Jag kom på andra plats, inte så dåligt för mitt första Rummy-spel :-) Vinet flödade och grissinin och olivosten gick åt som smör i solsken, stämningen blev bara gladare och mer högljud...Festen var igång!!


























Lite senare kom mor och far tillbaka och tillsist anslöt sig mostrar med respetive och kusiner från töskelandet. Ipoden kopplades till datorn och vipps hade vi ett disco utan dess like. Vin och öl gick nu åt i stora mängder och nu mina vänner var det verkligen fest!!! "Gulligullan koko som en gök, koko!!" Ja, en sak kan jag säga utan att ens tveka; med denna underbara släkt har man aldrig tråkigt och festa är något vi är ena riktiga jäklar på!! ÄLSKAR ER!!!






















Det enda negativa man kan hitta med denna kväll var vädret, från 16.30 till 01.30 öste regnet ner nonstop. Men detta var bara en liten parantes, och vi satt ju alla i samma båt!! " Gråt inga tårar mer för min skull..." Ut i regnet bar det sedan och ett par hundra meters gångväg och vi var framme vid Fågelfors Folkets Park. Thorleifs sjöng för fulla muggar och vi styrde kosan mot öltältet, behövde fylla på reserverna efter den "långa" och mödosamma promenaden :-)

Sedan bar det av mot dansgolvet och där blev jag sjutton kvar hela kvällen (ett av ställena med tak över sig), inte förrens det var dags för nattamaten innan hemgång tog jag mig därifrån. Eftersom min kära make hellre än gärna svänger sin lurviga fick jag sköta mig själv. Jag drog med mig darling Jennie och till tonerna av "skicka mig ett vykort" och många många fler regerade vi på dansgolvet, herregud vad kul vi hade!! Haha, jag säger bara en sak "Lång lång kort kort a lá Gillis"!!!!!





















Timmarna bara rusade iväg, nattakorven satt som en smäck i magen och framåt halv två gick vi de tvåhundrameterna hem och till EFTERFESTEN!! Jisses, we never stop!! Här lät jag dock förnuftet styra och vatten intogs i mängder tillsammas med de tusen popcornen som mamma poppa, "Jag vill ha popcorn" skrålla hon.... Ja, som ni förstår är det jättesvårt att i ord återge denna kväll, man måste ha varit med för att förstå hur förbaskat kul vi hade...går fortfarande runt med ett leende på läpparna!! Åh boy, vilket vackert väoder, sola skinoer idao!!! Hahahahaha!! Runt klockan tre på söndagsmorgonen stupade jag i sängen och vakande efter några timmar igen och mådde faktiskt riktigt bra.











Senare på eftermiddagen var det tyvärr dags att åka hemmåt igen och med fantastiska minnen rullade vår volvo genom sveriges land, med lite bus i bilen och en vacker solnedgång över det svenska höglandet.... We will be back!!














Ha det bäst alla, over and out!! Köss

5 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Vi va´mä....å de va roligt..det är därför jag har ett ständigt leende på läpparna, undrade just varför!!alla man pratar med som va i Parken gömmer nog aldrig denna kväll (trots regnet)Hittade idag ett par kvarglömda öronproppar på en fönsterbräda..kan det va Molly´s??Nä, måste nog nu ta itu med Mats leriga finskor som fortfarande står kvar på balkongen.Tack älskade Linda å Micke för att ni förgyllde denna helg..det gör vi om..lång lång kort kort...vi höres massvis kramar från mams å paps..

Vi i Müllheim sa...

Älskar er också; dig, Mikael och Molly!!!
Tack för ert goda humör och spridning av glädje!!
Pöss från moster i Töskelandet

Jimmy sa...

Tack för en sjukt rolig kväll.... Mikael, Linda och Nicklas har förgyllt min sommar till oanade höjder dels Kräftskiva i Götet och sen Fest i Parken... ni är bäst.. nästa år höjer vi nivån ytterligagre (om de går) ha de bäst kära kusin och tack för danserna (kort kort lång som jag missade helt och tillslut blev de "du får föra=)

Pussåkram //Jimmy

Jennie sa...

Haha, du lyckas sätta ord på den underbra kvällen! Discot på förfesten var inte att leka med "det ska va gött å leva, annars kan det kvitta..." nästa gång måste jag ha lärt mig låååång lång, kortkort lååång. :D Ha det bäst så sesvi snart igen! Puss&Kram Jennie

Tinna sa...

Inte nog med att jag njöt av detta fantastiska blogginlägg och skrattade till både en och två och tre gånger. Har även fått mig ett gott skratt åt inläggen (bara positivt skratt, så ni alla som skrivit vet!) Förstår att detta var en fantastisk helg och jag får be om ursäkt för att Stefan och Rebecka inte kom med.... mammas röj,städ, styling-dag hade utlovats tidigare av Stefan och han var inte glad när han förstod att det nog inte gick att dra sig ur!!! Han har lite svårt med almanackan som ni säkert också vet... Rebecka har nu satt upp en stor sådan på väggen som Stefan kollar numera varje dag. Jag tror både Stefan och Rebecka hellre varit med er men ibland är det så att plikten kallar!! Nästa gång har stefan bättre koll! Kram