onsdag 20 augusti 2008

Inte långt kvar nu....


....tills vi kan gå tillbaka till vårt "normala" liv igen. Ett liv utan cellgifter, provtagningar, röntgenundersökningar och operationer, så som vi en gång levde och hade det så bra så bra. Men som människa och i tanken kommer vi nog aldrig bli densamma igen, men då menar jag det endast i positiv bemärkelse. Även om vårt liv det senaste halvåret studtals varit ett rent helvete, kommer vi ut på andra sidan med en ny tro, tro på livet och framförallt tro på vår kärlek till varandra.


Nästa vecka åker min älskade man in på den sista och avslutande operationen. Operationen är ganska så stor och omfattande, görs ungefär 10 stycken sådana om året. Det är bara i stockholm och göteborg som dessa operationer utförs och då endast av experter. Återhämtningen kommer att bli ganska så tuff. Läkaren frågade Mikael idag om han hade en hög smärttröskel, det kommer tydligen att behövas.....just nu är jag ganska glad är det är mikael som skall ligga på operationsbordet (missförstå mig rätt nu..) och inte jag, så stark, så stark min älskling...


En tuff tid väntar oss framöver, men vi tar oss igenom det också. Så mycket skit som vi har gått igenom nu så tänkter vi inte snubbla på mållinjen. Det enda jag innerligt hoppas på nu är att operationen går bra och att min älskade micke snabbt kommer på fötter utan alltför stor möda.
Innan jag avslutar detta inlägg vill jag ytterligare en gång tacka Stefan & Rebecka för det vackra halsbandet (se bild), orden sätter verkligen huvudet på spiken. Tackar ödmjukast :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

..... Det var så lite så!"... och TACK själva för senast! Kräftskivan var otroligt underhållande! =) hi hi! Ha nu en riktigt trevlig helg, är ledsen för att vi inte kunde åka med. Stor kram till er båda!!!!! // Rebecka

Tinna sa...

Ja Linda, snart, snart är det över och livet tar ny riktning. Jag skall prata med vår Herre och be honom att vara varsam med Mikael och se till att han inte får för ont! Så skönt, så skönt för er båda närall denna skit är över.

Rebecka berättade lite om er fantastiska kräftfest. Fick mig många goa skratt. Ja den tösen är så himla go och en tjej som jag vet Stefan behöver. Go och glad och en hel del "jävlar anamma". Och ordning och reda. En svärmorsdröm faktiskt!!! Puss på er båda och jag skall tänka på er hela veckan!