måndag 18 augusti 2008

Ett par grattis och lite uppdatering...

Första dagen på jobbet efter lååååånga två veckors semester är avklarad. Men innan jag går vidare i detta inlägg vill jag skicka iväg ett stort och härligt grattis till två fantastika personer i mitt liv! Älskade mormor Doris som i dag fyller 80år och lilla underbara Calle som redan hunnit med ett helt år! Hoppas ni båda har haft en underbar dag, pussar och kramar från Götet!!




Så då, semestern är över för denna sommaren, förhoppningsvis hinner man med några lediga dagar till innan vi säger gott nytt år! Det har ändå hunnits med en hel del på dessa få veckor. En härlig tripp till Öland med massa skratt, vin och bockia.

























En storslagen kräftskiva i vårt hus på berget i Säve, blir svårt att toppa den till nästa år. Men jag älskar utmaningar här i livet, så jag tänker göra mitt bästa!
















Don´t ask!!.. Men roligt hade vi!

















Picture of the year!!





Semestern avslutades hemma i härliga Fågelfors med mor, far, underbara syster och en massa annan släkt och vänner på mormors 80-års kalas. Den "heta" kycklingen visste var den satt och mellan ihjälslagandet av ett antal getingar hade vi en fantastisk eftermiddag och kväll på Björkstigen. Huset fylldes snabbt av glada skratt, sång och en massa underbara människor. Tack kära mormor för de minnena, skall vårda dem ömt!































Semestern går fort oavsett hur många veckor man har, jag är iallfall nöjd med mina och det var jätteroligt att vara tillbaka på jobbet igen, ingen söndagsångest här inte! :-)

Förra veckan var vi hos läkaren för att få reda på hur prover och röntgen har givit för resultat. Hon hade som tur väll var bara goda nyheter, allt så jättebra ut. Blodvärden är sakta på väg uppåt igen och min käre make har svarat mycket bra på alla behandlingar. Nu väntar det slutliga operationen den 28:e augusti då det plockar bort en rad lymfkörtlar från den vänstra sidan om hans ryggrad. Detta för att till 100% vara säkra på att allt är borta och att det inte finns någon risk för återväxt där. Det är härligt att se att han mår bättre och bättre för var dag som går, även håret har börjat att växa lite med. En dag i taget.....


Nähä mina vänner nu skall jag ta kväll, pöss och kram!

1 kommentar:

Tinna sa...

Åh vad roligt det var att hitta all denna uppdatering på din blogg Linda. Så kul att höra att ni haft en så fin semester och allt ni hunnit med. Ja, jag får ju lite uppdatering utanför era bloggar också av Stefan och hörde att kräftskivan var absolut top of the pop. Nu kan vi hoppas att vi får en härlig Brittsommar med gott väder och MYCKERT svamp. Det siktar i alla fall jag in mig på utanför allt jobb med att färdigställa huset för visning m.m. Stor, stor kram