tisdag 10 juni 2008

Hola everyone!!

Då var det dags för ett nytt inlägg från ett blåsigt men härligt Göteborg!! Inte så mycket som händer om dagarna, jobbar och står i som vanligt... Micke är hemma igen, det är mycket skönt. Men helgen som gick var ganska så tung för honom, idag har det nog varit lite bättre tror jag. Synd bara att vädret har blivt lite sämre, fast micke tycker det är ganska så skönt (inget större fan av sol och värme).. Men det är ju inget skitväder heller, lite mer moln på himlen bara.





Men visst är det härligt när himlen är klarblå och man bara sitter på el grande altan och njuter mmmm......

Om ni läst min käre makes blogg så vet ni att jag vart ganska så duktig i helgen och putsat alla våra fönster, ojojoj va skitiga dem var!! Bytte även gardiner i vardagsrummet, lovade systeryster att lägga upp resultatet. Jag vill bara påpeka att valet av blå och vita gardiner var slumpmässigt, tycker att det är väldigt härliga sommarfärger!! :-)




















Fick en jättevacker orkidé av våra kära grannar i helgen, de firade för övrigt ettårig bröllopsdag i går. Stort grattis till världens bästa grannar!!!!

Till midsommar styr vi, som det ser ut nu, kosan mot Öland och stugan. Förhoppningvis hämtar vi upp systeryster på vägen också :-) Ska bli skönt att komma iväg ett par dagar och bara njuta och ta det lugnt!! Men första väntar en helg med roliga bravader, men det får jag berätta mer om efter helgen.... Avslutar dagens inlägg med en liten egotripp som jag hade idag när jag kom hem från jobbe (nytt linne och halsband)! Ha det bästa alla!! Pussar och kramar från mig!

5 kommentarer:

Gullan sa...

Ha, ha, vad skönt med en egotripp. Hade en själv idag. Styrde kosan till Oskarshamn, köpte shorts och passande blus till. Mycket tillfredställd:-) Varför är vi kvinnor sådana?? Åh, måste tillägga att jag köpte en bikini också...Färgglad och grann men jag blev inte så färgglad o grann i "ombytarbåset". Det är som vanligt. Valkar hit o dit. Men jag är ju snart 45:-)) So what. Dessutom är jag ju gift! Huvudsakligen att min kära make är nöjd me mej:-)

Unknown sa...

Hej du,
Vad snyggt ni har fått det i vardagsrummet. Den profilen av rummet har jag inte sett innnan. Hos mig är det inte alls snyggt. Jag skulle kalla det halvkaos. Jag bor i ett flyttkartongsland, men det har sin charm det med.
Nu väntar min sista dag på nuvarande jobbet. Känns bra men ändå lite konstigt. Tårtan till eftermiddagsfikat är klar, om det inte varit att jag glömt jordgubbarna på jobbet. Men man tager vad man haver, som det heter...Tårta på jobbet hör ju ändå till ovanligheterna även om den inte blev som man tänkt från början.

Hörs snart
Kram

Tinna sa...

Oj vad fint det blev med nya gardiner. Visst är det helt underbart med en uppfräschning nu när sommaren nalkas. Själv skall jag städa som attan i helgen i huset. Det kommer en mäklare till mig nästa onsdag och skall prata förutsättningslöst om att ev. sälja huset efter sommaren. Det känns ju lite överdrivet att Håkan och jag har 3 boenden. Så vi får se hur vi löser detta. Stor, stor kram från mig till dig!

Elin sa...

du e ju så flum sis. men fin va du i nya linnet och nytt halsband(miss dee må tro??) i vardagsrummet blev de också fin fint...jag får väl bogga ut mitt gardinbyte också då så småningom. hade värsta sovmorgonen idag..till NIO, jisses, minns inte när jag sov så länge sist. och sen glömmer jag alltid bort och äta frukost så först nu känner jag att det kurrar lite i magen!:)aja, är man ledig så är man. ska visserligen jobba ikväll 16-22!! fortfarande inga klara planer till midsommar, bara massa fin fina människor som inte vill lämna mig ensam i växjö. först du kära syster och mike, sen spinn-sofi som gärna lånar ut sin bil, sen Ida på andra sidan bron som gärna väntar på mig här i Växjö också tills vi åker..någonstans!?:) men jag hoppas fortfarande att jag slipper jobba överhuvudtaget. men vi får höras syster yster. Älskar dig. Pussar/e

Perssons pack! sa...

Så fint det blev i vardagsrummet, nya sommargardiner i rena fönster..värsta "Allt i Hemmet"-upplägget..thihi.Snyggt linne, tycker jag...från det ena till det andra här luktar det jasmin så jag känner mig nästan groggy, tog in lite blommor från busken och det doftar massvis gott.. vill bara tala om att vi ska också till Öland i Midsommar(fast lite söderut från stugan)Vi syns väl då?? Puss o kjam från mams (och paps som är på möte)