måndag 19 februari 2007

Då var det dags för lite uppdatering....och det var väldigt vad systra mi skall tjata hele tiden :-)...men nu kommer iallafall en uppdatering... Sen kan jag tala om för kära syster yster att jag jobbar hela dagarna och när jag väl kommer hem finns det en hel del annat att stå i och inte nog med det, vi har bara en dator också och allt som oftast så måste micke av någon underlig anledning alltid ha pax på den... Jag försöker iallfall uppdatera så ofta jag kan och tycker nog allt att jag lyckas väldigt bra!! :-) Några som du däremot kan tjöta på är våra kära föräldrar som helt verkar ha glömt bort det här med att blogga!... Jaja, så var det med det...

Lite har hänt sen jag skrev sist, då var det alla hjärtans dag och min kära blivande make behagade inte att vara hemma. Runt halvtio på kvällen körde taxin upp på garageuppfarten och ut kommer en väldigt skamsen mickepicke :-(..... I handen hade han en stor kasse med massa paket till mig och då var det ju svårt att vara sur och grinig på honom!! *puss* Duschcreme, hudlotion, skrubb och en parfym låg och väntade på mig i paketen... så inte nog med att jag fick vara ensam större delen av dagen, han tycker att jag ser för j..lig ut och luktar illa också! *hmpf*... nääääää, skoja bara det var jättefint och luktade gott gjorde det också!

Helgen svepte förbi fortare än kvickt (som vanligt)... Fredagskvällen spenderade vi hos bästa vännerna i Lökeberg och bjöds där på god mat och gott att dricka. Linda fick vara fyllechaffis och ta det lilla lugna, men det var inte mig emot när jag såg hur micke blev framåt småtimmarna och vi skall inte tala om Stefan.... Ja, man är ingen ungdom längre som klarar hur mycket som helst! hahaha, så det var ena skönt att vakna upp utan värk i kropp eller knopp :-)

Lördagen bjöd på långpromenad med Molly, tog en kaffe hos bästa grannarna och Fredrik hade startat värsta majbrasan. Det var nästan så man stämde upp i "vintern rasat ut bland våra ...." Trodde allihop att han skulle bli tvungen att agera brandvakt långt inpå småtimmarna. Emil den lille söte, hjälpte pappa snällt med att fylla igenom hållor med sten medans han så fort han fick se en skymt av mig skrek "inda komma, inda komma"...herregud, det är ju så att man smälter!!..
Kvällen spenderade vi hos grannen med melodifestival och även lite mousserandevinprovning, måste ju hitta den perfekta till bröllopsskålen. Vi hittade lite alternativ och det verkar även som om ett av vinerna föll grannen i smaken, och det borde ju funka att skåla med även på sommaren!!...
Melodifestivalen var väll för övrigt inte så mycket att ha tyckte jag, börjar att bli lite passé tror jag... Är förmodligen på Mallis när stora finalen går ändå, så det spelar mig inte så stor roll vem som vinner... Kvällen favorit var nog "kära min hjärtans kära du finns i mina drömmar...".. NOOOOT, herregud vad är det på väg frågar jag mig???? Till och med Brandsta city släckers handklapp var ju mer hipp och coolt än detta!!...

Helgen avslutades med lite shopping på Ginatricot, verkligen älskar den affären!! Jeans, skjorta och en stickad tröja blev resultatet av söndagens shoppingtur :-).... eftermiddagen spenderade vi ute i Lökeberg med husvisning och kaffe hos Stefan och Satu. Satu som äntligen har fått jobb med något som hon är enormt duktigt på!!! http://www.istockphoto.com/file_search.php?text=&action=file&filetypeID=0&s1=0&username=knape&MinWidth=&MinHeight=&color=&form_cs_nw=xxx&form_cs_n=xxx&form_cs_ne=xxx&form_cs_w=xxx&form_cs_center=xxx&form_cs_e=xxx&form_cs_sw=xxx&form_cs_s=xxx&form_cs_se=xxx&form_cs_tolerance=1&x=0&y=0 (Jag och Molly ute i Lökeberg....)

Idag var världens bästa måndag!! Prövotiden min gick ut på jobbet så det var dags för ett samtal med bossen min!!.. Det resulterade i mer spännande och roliga arbetsuppgifter, högre lön och beviljad semester i maj och november!! Toppen!!!... Nu skall jag ut och kissa med Molly sedan får Grisom i CSI vagga mig till sömns..... Puss och kram alla glada !!!

1 kommentar:

Perssons pack! sa...

Grattis lilla Gumman till forsatt jobb och högre lön + välförtjänt semester framöver..Ps Satus bilder är något över det normala DS. Puss och kram, mams!!