fredag 4 maj 2007

Välkommen härliga maj!

Födelsedagskalas, besök av en av mina kära toastmadamer och valborg. Ja, det finns mycket att berätta om. Passar på att uppdatera nu när jag är hemma och är sjuk....stackars mig!!! Nä, inte så farligt, en hals som inte vill vara med riktigt. Men det är redan mycket bättre. Har nästa hunnit igenom hela Harry Potter boxen och molly njuter med än någonsin. När matte är sjuk får man nämligen ligga i soffan och sova på mattes mage, och snarka högljut till mattes förtret!

Valborgshelgen var härlig och varm, inte riktigt så varm som jag trodde kanske (därav halsont). Min kära toastmadame var här och förgyllde min helg. Shopping, grillning och en hel del tjöt hans med...mycket bröllopsprat blev det också. Ställde en massa frågor som Linda inte hade några svar på...åhhh jobbigt, får börja ta tag i det här med planeringen igen tror jag :-)








Firade födelsedagsbarnet Stefan (bestman) i lördags som dagen till ära fick ny utebelysning monterad av bästa kompisarna Micke och Rasmus. Det båda var uppe i ottan för att fixa sin överraskning, en yrvaken stefan kom ut efter flera timmar av montering och undrade varför hans gräsmatta var uppgrävd "Surprise"!!! Sen grillades det korv och på toppen av detta en härligt jordgubbstårta som kära Satu så tålmodigt arrangerat!

















På söndagen väntades brunch och hejdå till Sandra och även till Gloria, min fd. toastmadame som i onsdags tog sitt pick och pack och flyttade till landet "over there". Få se hur många år det tar innan vi träffas igen, "snyft"...
Valborg avslutades med match mot Halmstad, där vi bara fick med oss ett poäng men vad kan man förvänta sig av ett lag som tydligen glömt bort hur man spelar fotboll. Dåligt!! Efter denna sketmatch väntade grillning hemma med älsklingen och sedan majbrasa hos grannen med en galen emil som sprang runt och skrek "binna binna!!"


























1 kommentar:

Elin sa...

hi sis!
bara en vecka kvar tills ni kommer hit. det är ju säkert de ni längtar efter menar jag, två-tre dagar i växjö:) inte en vecka i mallis..nää¨. dåligt!

hehe..nä skulle bara säga hej. vi hörs, helgen kanske??
puss/lillsyrran*